J. K. Rowling - Harry Potter és a félvér herceg

Kimagaslóan ez a kedvenc részem a sorozatban. Annyi minden történik és annyi új információ derül ki, hogy egyáltalán nincs ideje az embernek unatkozni. Imádtam a Voldemortról szóló részeket. Mindig is fantasztikus karakternek tartottam, de megismerve a motivációját és az életét még szimpatikusabb lett. Persze ezek a jelenetek is voltak a kedvenceim, amik a filmbe ugye nem kerültek be, pedig elég fontos és hasznos dolgokat tudhatunk meg kedvenc főgonoszunkról.

Harry gyakran elég bosszantó volt a minden lében kanál viselkedésével. Ahhoz képest, hogy egyre idősebb nem igazán viselkedik ehhez méltó módon. Úgy lohol Draco után, mintha valami jutalom várná, ha kiderít róla bármit is. Draco egyébként megérdemelt volna egy saját könyvet, vagy sorozatot annyi lehetőség van benne és ő is egy elképesztő karakter. Talán folyton kísérettel jár és úgy tűnik szüksége van valakire, aki védelmezi, de valójában képes egyedül is boldogulni Harryvel ellentétben, aki a barátain kivűl nem sokat ér.

Hóborcot eddig is gyűlöltem, de ebben a részben kifejezetten bosszantó volt. 

Hermione Ron iránti… hát akármije nagyon erőltetettnek tűnik. Az ő párosukat sosem értettem, annyira nem illenek egymáshoz és nincs köztük semmi kémia. Persze értem én a logikát, hogy ne a főhőssel jöjjön össze a lány, szegény szerencsétlen barát is kapjon már valamit… de amúgy annak se örülnék, ha Harmione és Harry lenne együtt. Csak annyit mondhatok, hogy Dramione forever. Na persze nem ezen könyvek alapján… 

Olyan, mintha Ginny nem is létezett volna eddig a könyvig, legalábbis számomra. De az ő karakterfejlődés abszolút zseni, nagyon vagány csaj lett belőle, szóval hosszú idő után végre úgy érzem tudok választani kedvenc karaktert a jó oldalról is. Mindig is fura volt, hogy nem igazán kedveltem meg senkit az évek során, legalábbis a filmek alapján. 
Ha már itt tartunk, szerintem Ginny is jobbat érdemelne, mint Harry. Bocsi... Nekem az is nagyon fura, hogy Harry lelkét egy szörnyeteghez hasonlítja az író, valahgy olyan karakteridegen.

Talán ez az eddig legsötétebb hangulatú rész ez és nem csak a veszteségek miatt. A filmekben jól ábrázolják az árnyalatságot, de a könyvekben legfőképpen csak Harry szemszögén keresztül ez annyira nem jön át.

Zseniálisnak tartom Rowling karaktereket úgy egyébként. Nála aztán tényleg rendesen el lehet különíteni mindenkit és olyan szemléletes módon írja le az adott embert, hogy azt is könnyű elképzelni hogyan néz ki, aki egyébként nem szerepelt a filmekben. És nagyon ritkán csinosak a karakterek, ami csak még életszagúbbá teszi a történetet.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések