Cassandra Clare - Kardfogó

Oké, lehet, hogy elfogult vagyok… sőt egészen biztosan elfogult vagyok Cassandra Clare-rel kapcsolatban, elvégre a kedvenc írónőm, de én imádtam ezt a történetet. A leírások minden érzékre hatnak, a hasonlatok zseniálisak, főleg a macskásak.

Persze néha volt egy kis Utolsó órák érzésem, de ennyi generáció és karakter létrehozása után nem meglepő, ha találkozunk egy picit hasonlóval. Féltem, hogy ez a világ az Árnyvadász univerzum után nem fog tetszeni, vagy idegennek hat és persze a sok új hely és szereplő megdolgozta az agyamat, de abszolút pozitív élmény volt. 

Mivel ez a könyv egy sorozat első része, leginkább a világépítésen és a karakterek megismerésén van a hangsúly. Túl sok izgalmas dolog nem történik az utolsó oldalakig, mégsem éreztem egyetlen percig sem, hogy unalmas lenne. 

Két szemszögből ismerjük meg a történet alakulását, az egyik Kellian, aki a herceg kardfogója.
Még egészen fiatalon kerül a palotába, hogy aztán az életét a fiatal uralkodó jelölt védelmének szentelje. Mivel Kel árva, ezt nagyszerű lehetőségnek gondolja és nem is kérdőjelez meg semmit hosszú éveken át. 

A másik pedig Linnet, a gyógyító, aki nőként rengeteget küzdött, hogy elérhesse a célját. Ashkarként rendelkezik némi mágiával, ami segíti a munkájában, ami azonban hosszú idők óta tiltott tudás.

Emellett betekintést kapunk a királyság életébe is és a nagyon furcsán viselkedő uralkodó világába.
Imádtam minden karaktert, hisz mindenki fantasztikusan felépített, meg van a saját célja és nem tudni valóban az e, akinek mondja magát. Senkiben nem szabad bízni, senkinek nem szabad hinni.

A fő történetszál mellett megismerjük a múltat is rövid részletekben a fejezetek elején, az Elszakadás előtti időket, mielőtt eltűnt a mágia és a mágikus lények a világból.
Emellett persze kapunk romantikus szálat is, de ahogy megszokhattuk, Cassie kegyetlenül jól alkalmazza a slow burnt, amit imádok, ettől csak még izgalmasabb és jobban várt a folytatás. Kicsit sem bánom, hogy nem kaptunk több szerelmi jelentet, mert ezúttal nem ezen volt a hangsúly, mégha drukkoltam is a pároknak, nem hiányzott ennél több összegabalyodás. Azért remélem a folytatásban ez is kibontakozik. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések