Stephen King - Végítélet

Hát ez semmilyen szempontból nem volt egy könnyű olvasmány, de egy molyos kihívásnak hála, ezt is letudtam. Egyébként ki tudja mikor mertem volna kézbe venni.

A történet egyébként elég érdekes volt. Durva belegondolni hogyan terjed el egy vírus, egy járvány, hogyan hat különböző emberekre, miképp élik át és mi lesz a következmény. Bizonyos részek valóban a COVID időkre emlékeztettek, amikor kicsit fellélegzett a föld és nagyobb teret kapott a természet.
Kingtől már megszokhattuk, hogy nem finomkodik, ha gusztustalan részleteket kell leírnia és itt aztán bőven akadt ilyen, de hát pont ettől lesznek a történetei életszagúak. A másik jellemző pedig a száz különböző karakter, akit talán néhány száz oldal után képes vagyok megjegyezni.
Közülük az egyik kedvencem Larry, a zenész volt, a másik pedig Nick, a fiatal süketnéma srác. Az ő részei még jobbak lettek, amikor csatlakozott hozzá Tom, az analfabéta. Később Stut is nagyon megkedveltem.
Anigail mama történetét, ami bemutatta őt, borzasztóan untam, de nem lapoztam tovább, mert sejtettem, hogy lesz jelentősége. Mindenestre túl sok volt a vallásos felhang az én ízlésemnek negyven, vagy még több oldalon keresztül. A többiek becsatlakozás után már némiképp élvezhetőbb lett a történet.
Azt hittem Szemétláda Ember a legirritálóbb karakter, de aztán megjelent a kölyök… Elhiszed ezt a pimpós vakert?
Az egyik kedvenc részem az volt, amikor Nadine visszaemlékezett a szellemtáblára, az egészen horrorfilmes jelent volt, imádtam. Na jó, nem mintha ezekből hiány lett volna: véres jelenetek, darabolás, stb stb.
A történet három könyvre van osztva és logikus módon a harmadik könyv volt a legizgalmasabb és a legérzelemdúsabb számomra. Tetszett, ahogy összeértek a szálak és kiderült, hogy nem mindenki tart ugyanarra az útra. Voltak karakterek, akiket sajnáltam, de alapvetően tetszett a végkifejlet. Voltak kevésbé érdekes részek, ami bőven belefér ennyi oldaba, de egy pillanatig se éreztem, hogy félre akarom tenni, vagy untat, érdekelt minden egyes betűt és leírás, főleg King stílusban. Zseni ez az ember.
Nagyon fontos és súlyos dolgok jelennek meg a történetben, szerintem az életben egyszer érdemes lenne mindenkinek elolvasni. Ha van 1-2 szabad hete…

Másnál is sérült a könyv olvasás közben? Szerintem több, mint tíz oldalba biztosan beleszakítottam, tutira gyűrődtek, a külső borítás előtt tisztelet és azt hiszem a gerinc mentén lejött a ragasztás… De mégis milyen pozícióban lehet kényelmesen tartani egy ekkora monstrumot? A lényeg, hogy megküzdöttük mindketten ezt a felfedezést és nem bántam meg.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések